Franck is an astrophysicist and manages the laser drilling carred out by the Lynx spacecraft on Mars. Assisted by foreign colleagues, he scans the rock for traces of life on the red planet. At the end of the night, he has to go and find his son who is crossing the world after staying with his mother.