Two fragments in a woman's life. Maem is a young woman in 1960s rural Thailand. Her clocksmith father imparts his philosophy onto his daughter, while tensions from the military dictatorship and communist rebels are rising. She is courted by two very different young men - a feeble rickshaw driver who is literally pushed aside by an ambitious and ruthless army chief. Fifty years later, the army chief has become a disgraced general. Maem nurses her abusive husband during his last days and looks back at her past filled with loss, suffering and joy.