Algeria, 1516. The pirate Aroudj Barbarossa frees Algiers from the tyranny of the Spanish and seizes power over the kingdom. Rumor has it he murdered King Salim Toumi despite their alliance. Against all odds, one woman will stand up to him: Queen Zaphira. Between history and legend, this woman’s journey tells of a struggle, of personal and political turmoil endured for the sake of Algiers.