In Venice between the gondolas, canals and palaces, tourists pour in as residents head out. Local population has fallen to fewer than 50,000 inhabitants, less than the daily tourist visits. However, next to the historical centre, there’s a hidden and silent lagoon surrounded by small invisible villages. A parallel world where residents resist, living a unique life, just in front of Venice. It’s here that young guys bump into little boats running at full speed with their bows rising up into the sky. They call them “Barchini”—small, colourful, fast with souped-up engines, driven by Venetian teenagers as if these motorboats were motorbikes.