On the island of Amorgos, summer. At the roadside, small monuments have been erected at the scene of a fatal accidentThese monuments are abandoned. The deceased stayed there: dead in transit, on a road, frozen forever. As if their soul, too, was still on the way, in pain, that it could not ask. An impossible right to be forgotten. As night falls, summer gives way to Lethe, the river of hell, whose dead must drink water to forget. This metamorphosis takes place through an animal figure: that of the cat, which has become ghostly and fantastic presence.