The real story of one of the most dramatic crimes related to martial law in Poland – assault and battery that resulted in the death of the young Grzegorz Przemyk by the national militia.
The communist authorities’ attempt to cover up the affair between 1983-1984 will lead to an unprecedented popular uprising and will be the harbinger of the fall of Polish power.