Ida lives on a ship with a crew of five men. In Marseille her attention is caught by the secretive male world of the French Foreign Legion and she decides to follow its traces across the Mediterranean. As Ida and her crew sail via Corsica to the historical headquarters of the Legion in Algeria, boundaries blur while life at sea produces a special kind of mutual understanding.