Gwacoulou tells the legend of how to preserve peace through the transformation of three pairs of twin girls were changed into three stones of the traditional fireplace and their mother in its pot ("the canary"). Nowadays, these stones are still one of the pillars of African tradition in Bambara world. They remind us, through their symbolism, the marriage and the discretion, the fraternity and the solidarity, the friendship and the support. Between African tradition and modernity, Gwacoulou expresses the evolution of beliefs both of the order mystics and behaviorals: the place of the man, the woman, of the ancestors and of traditional values.