After his father's unexplained departure, Seydou and his mother move to a new town. Seydou soon encounters his neighbor, Édouard, a child his age who seems to have his feet on the ground. As soon as he arrives at his new school, Seydou has to cope with his jeering classmates, who mock his origins and accent. On his way home, sad and angry, Seydou meets his only ally, Édouard, who also seems to be having problems.