"She said that she would dance with me if I brought her red roses (...) but in all my garden there is no red rose."
Rose, the Nightingale's fiancée, is willing to sacrifice everything to dance with Bluebeard.
Loosely based on Le Rossignol et la Rose by Oscar Wilde, a story taken from the Le Prince heureux et autres contes collection.