Emile has a strong stammer, lives badly his handicap. With suicidal tendencies, he wants to finish it but without saddening his dear mother. For that purpose, he flew away to the Reunion, decided to exploit the possibilities of the island by means of his tourist guide. But the events do not take the form so hoped for by the tourist.