Antoinette (Sophia Loren) is an attractive young woman who is adjusting her stockings one day when a passing news photographer snaps her picture. To Antoinette's shock, the picture appears on the front page of one of Rome's biggest newspapers, and she's angered and embarrassed by the attention; soon, she finds herself fighting off the lustful attentions of Corrado (Marcello Mastroianni), the photographer who turned her into an unwitting cheesecake star, and Count Gregorio (Charles Boyer), a nobleman who tells Antoinette that he can make her a movie star. However, while the Count's attentions have little to do with any real effort to bring her to stardom, in time Corrado finds himself genuinely falling in love with the beautiful Antoinette.