The adventures of a mythical guitar: that of Manitas de Plata, legendary guitarist. It was decorated by Dali and Picasso. Its value is inestimable and excites envy. Stolen by a young Roma from its gypsy owner, Manitas's grandson, it will soon encounter trials and tribulations in the Montpellier of today, before disappearing, because although everyone wants it, no one will have it.