Actrices, directors, producers, screenwriters, DOPs, artists' agents, theater operators and exhibitors... they are all "Pygmalions." Whether they are in front of or behind the camera, initiating film projects, or responsible for their theatrical distribution, 11 inspiring women involved in contemporary French cinema testify frankly about their experience in an industry which fascinates, a veritable reflection of a society in motion.