Clara and Marie are rivals. Clara is named first runner-up and Marie has been crowned Miss Chazelles-sur-Lyon. In the village where they live, tensions mount between Clara's friends and Marie's family, while the two young women seem to have an ambiguous relationship.
Shot in 4:3 aspect ratio, Miss Chazelles throws the spotlight on rural youth who are trying to escape omnipresent male domination in a emotional tale with a precise mise en scène.