Everything begins with a photo taken by him on the day they first met, the first day of a possible love affair. That is if she believes him when he tells her he loves her. This photo's frame then becomes a window into their lives and into this uncertain story. From the irregularities of the heart to the suffering that we inflict on ourselves by believing we love another, Sous la peau recounts the story both simple and complex of the leap of faith that all love stories require.