In Flanders in the eighteenth century, Ramon de Ortila, a young lord who has been dispossessed of property has turned into a gentleman brigand. His main target is Monsieur de Saint-Brissac, the salt tax farmer. But Solange, his daughter, sets a trap and lures the young man to her father's manor. Little does she know that love is at the rendezvous...