Shimu, 23, works in a clothing factory in Dhaka, Bangladesh. Faced with increasingly harsh conditions at work, she decides with her colleagues to set up a union. Shimu must continue despite threats from the management and disapproval of her husband. Together, the women must fight and find a way.