What are we doing together? A recurring question for the students of the film group at Dora Maar middle school, and for Éric Baudelaire who worked with them over their four years starting in the 6th grade. Answering this political question – one that involves representations of power, social violence and identity – led them to seek a cinematic form that does justice to the uniqueness of each student, but also to the substance of their group. What are we doing together, if it is neither documentary nor ction? A dramatic lm, perhaps, where time does its work on the students’ bodies and discourse, and where we discover the possibility for each to speak in their own name by lming for others, and to become co-authors of the film and subjects of their own lives.