In a French building, the inhabitants seem to be dealing with the hazards of life: an ogre breaks his teeth on the very same day of the annual Ogre Feast, while being asked to watch over his neighbor’s kids; a magician cuts his assistant in half and her legs run off; a hiker and his dog spend several days stuck in the elevator; an old man falls in love with a pair of legs... A truly imaginative animation film about the intertwined destinies of these unusual neighbors and their neighbors’ neighbors.