If each of us has a genetic heritage, we also possess a psychological heritage which is passed down from generation to generation.
Alejandro Jodorowsky, a filmmaker and multidisciplinary artist convinced that art only has a deep meaning if it heals and frees the consciouness, created Psychomagic. Through theatrical and poetic acts directly adressed to the unconscious, this therapy allows people to free themselves of psychological blocks. Psychomagic, an Art That Heals is the most complete document about the evolution of Alejandro Jodorowsky's creative and therapeutic oeuvre.