Max is an ambitious young man. For years, he has dreamed of being accepted at a prestigious political science institute. He plans to spend the night before his oral exam at his grandmother's house, just near where the exam will be held, hoping it will give him the best chance of succeeding. But when he gets there, Max finds out that his grandma has decided to retake her driving test.