Line no 1 is dubbed THE NORMAL WAY by the Tunisian rail workers because it is the only one built respecting the international standards. Ironically, it is also the most neglected and rundown. Accidents happens all the time putting both passengers’ and workers’ lives at stake. Driving the old locomotives, Ahmed, Afef, Issam, Abee and Najib are the protagonists and the witnesses of a difficult transformation process that from the Tunisian railways invests the whole of Tunisian post-revolutionary society. Each one of them tries hard to find a new place in a society that struggles to create a democratic way of existing. Tackling incompetence and corruption, the film celebrates dignity, hope and resilience.