The Clown tells the story of an aging clown who must say farewell to the character he plays because he can no longer find an audience. His feelings of sadness and bewilderment are etched on his face. Confronting another version of himself, he engages in conversation with a puppet, sharing his innermost thoughts. Gradually their roles are reversed, as the clown becomes a man once again while the puppet takes on the face and the role of the clown.