Bal Cupidon, an amusing comedy-mystery in the Thin Man tradition, Pierre Blanchar plays Dominique-Phillippe, a suave private detective, and Simone Renant plays Isabelle, the best friend of a murder suspect. Isabelle cannot believe that her friend Anne-Marie (Maria Mauban) murdered her wealthy, crippled husband, and insists that Dominique-Phillippe track down the genuine culprit. Trouble is, the detective wants nothing to do with Isabelle, who has caused him no end of difficulty in the past. Adhering to formula, hero and heroine eventually patch up their differences and team up to solve the mystery.