A tender and absurd feel-good comedy, or a nutty and whimsical road movie, Felicità imagines a family's crazy journey before the start of the school year after summer vacation. The filmmaker directs his daughter alongside Pio Marmaï in the role of a charismatic and mildly nutcase father.