What do artists who have become world famous have in common, sweeping along the fraux ench language onto tempos and rhythms, from rock to medieval music via mambo or heady melodies to which we still dance?
The documentary pays tribute to the creativity of this 'industrial poet', as he liked to himself, and to the incredible visionary and witness of his time, thanks to the interviews conducted by Charlotte Silvera, suddenly interrupted by the death of Roda-Gil on 28 Mai 2004.
However others took over: composers, performers and close relatives of Roda to recall the significant place he held in the 'Chanson Francaise' and the luminous path they have traveled together.