Non-Non is fed up with his monotonous little life in Underwood Springs. After checking with his friends, he decides to set out on adventure with his buddy, the little crab Magaïveur. But the rain foils their plans and there is nothing the platypus hates more than having wet feet. They therefore put off their great adventure until later, but unfortunately the rain continues to fall for days on end and the small flooded village soon disappears beneath the waves. Non-Non will find himself at the helm of a highly original craft cobbled together by his friend Grocroc, and will take charge of leading his fellow citizens to safe haven, braving storm, prankster dinosaur, and flood. He wanted adventure, and he sure gets it!