Chloé passes through the paths of her earlier lives. She finds herself in Fogo, a volcanic island off Cape Verde, and in the body of a strange vagabond during a long-distant era. Arsenic is the second part of a trilogy. The first is entitled Les Allées sombres (The Dark Alleys).