Cosmorama observes the world such as it doesn't seem to us, making an inaccessible strata of the luminous spectre visible. Shot near an observatory, the film uses an infrarouge imagery process with which astronomers usually observe objects of deep space. The film creates the conditions of a tangible and collective experience of disorientation, and the disruption of spatial and time scales.