A shady raider who made it big in Africa -he sold mines and was responsible for the death of many natives- comes back to his family's town where he is not the welcome. Those posh bourgeois people are afraid of the scandal their black sheep may spark off ; besides, their factories are having problems and their workers launch a strike. But they soon change their mind when they learn that the prodigal relative is immensely rich.