Off the coast of Ireland, Aran, an apparently hostile island that resembles the moon, is battered by the wind. Washed by rain, desolate, its bare rock reveals sensations hidden elsewhere by the world of humans. Sound, here the mirror of our personal territories, guides our encounter with a strange form of sympathy between man and nature.