In June 2014, the manager of the Bel Maille textile factory announced to his staff that the firm was going into receivership. Following the pace set by the machines, the story that plays out over subsequent months introduces us to extra-ordinary, clear-sighted men and women who, to the very end, face reality without resigning themselves to their fate.