With Songs Next Door, Flavie Pinatel offers the portrait of a city project with surprising forms (La Maladrerie in Aubervilliers, on the outskirts of Paris) and of its inhabitants. A documentary of a special kind, because in it people express themselves not be speaking but through songs. The film sketches a portrait of poetic places of living together in France in 2016.