The true story of Pu Yi, the last monarch of a China that changed drastically during his lifetime. Though he comes to power at the age of three and is waited on hand and foot by an army of servants and consorts, Pu Yi is politically powerless. His life becomes a tortuous struggle with this reality, as he is used as a puppet by the Japanese and later reeducated by the communists. Bernardo Bertoluccis award-winning film is epic, lavish, and poignant.