Three dreams, three stories in which the charms and dangers of imagination are shown... In a small café, around 1900, an actor from the provinces tells a tale to anyone who'll listen to his so-called successes. In a remote house in the countryside, two women watch night fall and allow themselves to be slowly overtaken by terror. In the middle of a psychiatric clinic, employing supposedly modern techniques, patients and nursing staff may be confused - and this upends appearances.