Shot in the Dominican Republic and Haiti, The Sea is History takes up the rhythm of the eponymous text by the Caribbean poet Derek Walcott. Although everything begins at the very place where Christopher Columbus first set foot in 1492, it is not in order to celebrate the famous discovery of America, but so as to wander in the deserts of capitalist modernity and make the song of those who died while crossing the ocean heard.