Louis has had mucoviscidosis since his childhood. When his doctor announces that a transplant is necessary, his sister Marie, whom he has not seen for months, arrives in his hospital room to keep an old promise: to offer him a beautiful journey for his twentieth birthday. He sets off with her and a friend on a transformative trip through Thailand.