Abbas, a young Iranian without work papers, has found refuge with Claire and her daughter Colette at the cost of a risky strategy: to avoid any questions, Abbas and Colette make the whole village believe they are in love. Until this winter day when Colette comes home after a party, accompanied by a boy her own age, Lucas. A little tale about uprooting.