Through encounters with collaborators and friends, the analysis of excerpts from his films and the voice of Raoul Ruiz, this documentary reveals the bases of his work as an artist. We discover that, in his universe, childhood, poetry and science dictate the rules. These are the three indispensable keys to penetrating his vast filmography.