In 1962, the speleologist Michel Siffre decided to spend two months deep in a cave, without any way to keep track of time. The aim of his isolation was the scientific observation of human rhythm, removed from the alternation of day and night. Outside time, the young man's reason vacillated, his perceptions were modified and he set off on an inner journey in which memomies and hallucinations merged.