In the city of Merida, Mexico, a group of young urban Maya, operate mysterious technological instruments to do some sort of archaeological survey of a ruined site. However, the monuments they are scanning are not ancient, but modern replicas. The film walks on the limits between science fiction and documentary to deconstruct the imaginary around Maya culture and their identity today.