Vino Veritas is a journey into the world of wine, a road movie through the vineyards of Europe. Sometimes funny, sometimes tender, the documentary hands the microphone over to wine growers who consider nature to be an inescapable element in the elaboration of quality wine, living wine. "Organic," "bio-dynamic," or "natural" wine specialists, they show us that another way is possible, without economic input, or almost, with a shared objective that the doused-in-chemical channels seem to have neglected and overshadowed: to rediscover flavor, in the respect of human beings and the environment.