In parallell with Khem’s deeds, the film enables us to hear the autobiographical and satirical voice of a humanist and pacifist writer who chose the revolutionary side (to his own detriment as it turned out). Inscribed in the present time of a country which is rapidly "developing" at the expense of a certain number of Cambodians, and in particular in a capital bristling with cranes, the voice of Khun Srun questions with acuity the contemporary Cambodia he never knew.