7,000 years ago, the people who lived on the shores of the Atlantic Ocean erected thousands of large stones on which they carved symbols, whose meaning had always remained a mystery. But a team of researchers under the direction of the archeologist Serge Cassen (CNRS) managed to decipher this symbolic language. This discovery, achieved using new technology, brings us a new perspective on Europe in prehistoric times. Somewhere between history and mythology, a story emerges of the conquerors of the oceans.