Alain Guyard is a fairground philosopher. In the middle of a field, in prisons, or deep inside a cave, he dissects philosophy from every angle, restoring its subversive and physical dimension, and relates it to the life of the people. This straying philosophy helps us to understand our relationship to the world and to others in an attempt to act and to assume our human condition. And thought can then wander.