2009. Tunisian nne-year-old Zaineb lost her father. Her mother will rebuild her life with a man in Canada. Zaineb was told that once she is there, she can finally see the snow!
But she wants nothing to do with this new country, Because Zaineb has decided to hate the snow.
Covering six years in the life of a charismatic young Tunisian girl and her changing family life, Zaineb Hates the Snow is a beautiful and poignant coming-of-age documentary told through the eyes of a wide-eyed little émigré.