From September 2012 to May 2013, France becomes impassioned about the gay marriage law. During these nine months of legislative cogitation, sociologist Irène Théry explains the debate's issues to her son. From these tales, a cinema of stuffed teddy bears, toys, and bits of cardboard takes shape. An intimate portrait and national saga, this film lets us discover what we thought we all knew perfectly: the family.