Once I was a sailor. Today I try to find my land legs on the continent. Japanese cars imported in Russia are cut in two and transported by ship. After having being resoldered together in Vladivostok, they are transported by road across Siberia, to their final destination. The Halves is the logbook of this journey: the car and me, both looking for the land of our choosing.