In the second half of the eighteenth century, somewhere in the kingdom of Naples. A young French soldier is searching for a Corsican exile named Pasquale Paoli. He has a letter for him. He crosses paths with an elderly man, Ghjacintu, who proposes a mysterious journey in order to help the soldier accomplish his quest.